Tiszatájonline / 2013. december 18.

Uhl Gabriella: Identitás-shock
A TÖBBSZÖRÖS IDENTITÁS MEGJELENÉSE EL KAZOVSZKIJ MŰVÉSZETÉBEN Műveinek építkezését a képi egyensúlyok klasszikus megtartása jellemzi.…

Tiszatájonline / 2013. december 5.

Keserü Katalin: A kép mint „stilizált párviadal”
El Kazovszkij festészetet tanult, de költő, tér- és időbeli képzőművészeti művek (perfor­manszok, installációk) alkotója, színházi…

Tiszatájonline / 2013. október 23.

A „kettős létezésű” illusztrációkról
SZEGEDI ILLUSZTRÁTOROK MŰVEIRŐL Sokáig az irodalmi műnek alárendelt, „alkalmazott műfajként” tekintettek az illusztrációra, majd az…

Tiszatájonline / 2013. július 15.

Szürkével a kimondhatatlan felé
RICZ GÉZA FESTÉSZETÉRŐL Amikor Riczcel egy interjúban arról beszélgettünk, hogy mit jelent számára mindaz, amit…
Tiszatáj

Tiszatájonline / 2013. május 11.

Lengyel András: Egy centenárium margójára (folyt.)
<<< Előző rész 4 1938-ban, amikor Müller Miklós elhagyta az országot, nem tudta, nem tudhatta,…

Tiszatájonline / 2013. május 11.

Lengyel András: Egy centenárium margójára
MÜLLER MIKLÓSRÓL RÖVIDEN Furcsa paradoxon, hogy a magyar kultúra, amely annyi jelentős fotóművészt indított útjára,…

Tiszatájonline / 2013. február 12.

György Péter: Lee Miller: Hitleriana
Elisabeth Lee Miller, amerikai fotográfus, 1944–1945-ben a legendás női divatlap, az amerikai Vogue munkatársaként, a…

Tiszatájonline / 2012. december 12.

Szuromi Pál: Végső stációk
EGY FILM, EGY FESTMÉNY ... időnként a közönséges vagy legendás állati lények magvasabb, beszédesebb korjelzők,…

Tiszatájonline / 2012. május 9.

A dolgok néha épp azok, amiknek látszanak
PETRÁNYI ZSOLT A LENGYEL MŰVÉSZETRŐL Ha bármely közép-európai ország művészetéről kell véleményt formálnunk, hasonló kérdéseket…