NEXTFESZT 2017

2017. január 11–27.

Trafó Kortárs Művészetek Háza

Fiatal alkotók friss és szerethető előadásai azoknak, akik már ma látni akarják a jövőt. Nagytermi- és stúdió előadások, csoportos kiállítás, színházi premier, irodalmi viták, vizsgafilmek, beszélgetések, koncertek és meglepetésprogramok az Y generációtól. 

Három hétbe sűrítve mutatunk be ígéretes csapatokat, akikre már egy ideje felfigyeltünk. Végtelen kíváncsisággal alkotnak, és nemcsak megmutatnak, hanem kérdéseket is feltesznek. Hogyan viszonyul a néző a közegéhez? Hogyan kapcsolódik ahhoz, ami a színházteremben történik? És egyáltalán, ki hogyan kapcsolódik a világhoz? Ezekre a kérdésekre koncentrál az idei fesztivál.

Aki már most bele akar szagolni a jövőbe, az a december 17-én nyíló kiállításon megteheti. A ráhangolódást pedig folytathatja január 3-4-én a két évvel ezelőtti fesztivál sikerdarabjával, a Pirkaddal (Hodworks), vagy január 9-én a Dollár Papa Gyermekei társulat Csehov című produkciójával.

PROGRAM

december 17- január 29.             Interferencia / Kiállító művészek: Fridvalszki Márk, Kristóf Gábor, Kútvölgyi-Szabó Áron, Szentesi Csaba (kiállítás)

január 11-27.     vass imre: játék a peremvidéken (idegenvezetés)

január 11.           bodylotion co-dance: L é p é s I d ő (tánc)

január 11-12.     Molnár Csaba és Márcio Canabarro: Winterreise (performansz-előadás)

január 13.           GroundFloor Group (RO): Parental Ctrl (színház)

január 13.           Serafin Alvarez (SP), Karin Ferrari (AT), Szimán György (HU) (performansz-előadás)

január 14.           Minek a múlt? – történelem és írás (irodalmi beszélgetés)

január 14.           Ricsárdgír, Gustave Tiger, Újzenekar (zene)

január 15.           Vadas Zsófia Tamara – Gryllus Ábris: Krund Ni Ovel (tánc)

január 15.           MOME Digital Craft Lab – Fazekas Veronika: Medial Jewelry (performansz)

január 16.           smART! XTRA // Frekvenciák (interaktív prezentáció)

január 17.           K2 / Kárpáti-Fábián-Benkó: Dongó (színház)

január 17.           Cserepes Gyula: Selfy (tánc)

január 18.           Mozgóképes egyetemi szakok vizsgafilmjei – 1. önreflexió / személyes múlt  

január 18.           Kálmán Eszter: A tó (színház)

január 19.           Hattyú és görény? – irodalom és politika (irodalmi beszélgetés)

január 19.           Mentőcsónak – „GYERE”: Szociopoly (színházi társasjáték)

január 20.           Antré (N)extra // Valencia James: Between the World and Me (tánc)

január 20.           Molnár Csaba: Eclipse (tánc)

január 21.           Kelemen Kristóf: Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk (dokumentumszínház)

január 21.           Beszélgetés az utánpótlás-nevelés fontosságáról

január 22.           Mozgóképes egyetemi szakok vizsgafilmjei –  2. otthon / haza / táj

január 22.           Timothy and the Things: Schrödingerre várva (tánc)

január 23.           Dollár Papa Gyermekei: Gyermek (színház)

január 23.           Győri Vaskakas Bábszínház – ESZME: Az időnk rövid története (bábszínház)

január 26.           Neked magas? – pop és kultúra (irodalmi beszélgetés)

január 26.           Mozgóképes egyetemi szakok vizsgafilmjei  – 3. coming of age 

január 27.           STEREO Akt/Boross Martin-Thury Gábor: Emlékek klinikája (színház – PREMIER)

január 27.           DART feat INFINIT.: Dopamine (záróbuli)

Interferencia / Kiállító művészek: Fridvalszki Márk, Kristóf Gábor, Kútvölgyi-Szabó Áron, Szentesi Csaba

  1. december 17.-2017. január 29.

kiállítás

Galéria

A kiállítás tematikus fókusza a fiatal magyar művészet egyik potenciális nagy narratívájaként kínálkozó új absztrakt jelenségekre koncentrál. A téma a legfiatalabb magyar művészet számára az elmúlt években kezdett igazán fontossá válni. A kiállítás a fiatal magyar absztrakt tendenciákban megfigyelhető párhuzamosságokra hívja fel a figyelmet.

Mind a négy kiállító valami zavart, interferenciát akar létrehozni a nézők befogadási rutinjaiban. A Lipcsében élő Fridvalszki Márkot (1981) bécsi pályakezdete óta foglalkoztatja a (poszt-)digitalitás és a glitch esztétikája, ennek tükrében ő absztrakt geometrikus motívumokkal operál, melyek „retrográd” technikai torzulásokon mennek keresztül műveiben. Kristóf Gábor (1988) talált tárgyakon, ipari eszközökön keresztül jut el az absztraktnak ható felületek poéziséig. Kútvölgyi-Szabó Áron (1985), a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának egykori szobrász szakos hallgatója az absztrakcióban analitikus hálózati modelleket lát. Szentesi Csaba (1977) egyik legújabb ciklusa lényegében gesztusművészeti eszközökre épül, és papírtépések eredményeképpen alakul ösztönösen absztrakt formákká.

 

vass imre: játék a peremvidéken

  1. január 11., 14. 19h;
    január 16., 23. 18h;
    január 18. 16h;
    január 15., 22. 14h;
    január 20. 19h30 in English

január 22., 27. 20h

idegenvezetés
teljes Trafó

Mit tudhatunk meg önmagunkról, belső drámáinkról a Trafó folyosóin barangolva? Szürke falak, tűzjelzők, lépcsők, korlátok, wc-k, mind rejtett történetekre néző ablakok. A színház nem sajátíthatja ki az önreflexió terét. Elég a prioritások diktatúrájából! Éljenek a testhajlatok! Az egész épületet bejárva, a jelentőséggel bíró középpontoktól haladunk a periféria felé, a jelentéktelennek gondolt területek irányába.

bodylotion co-dance: L é p é s I d ő           
2017. január 11. 20h
tánc
Nagyterem

A L é p é s I d ő, amelyért alkotói, Arany Virág és Hadi Júlia 2015-ben Lábán-díjat kaptak, a változás észrevehetetlenségét járja körül. Hogyan érzékeljük a változást egy folyamatban? Van-e a változásnak megragadható pillanata? Vagy csak az eredményt vesszük észre, hogy már más lett? Mi segít észrevenni? Másokon, önmagunkon, az életünkön? Jelen lehet lenni a változásban? A darab rövidített idő-fragmentumokat ültet mozgásba, apró részletekből épít mozgásfolyamatot, mely az állandóság és változás állapotát ütközteti.

Molnár Csaba és Márcio Canabarro: Winterreise
2017. január 11. 21h; 12. 20h
performansz-előadásTrafóklub

Molnár Csaba és Márcio Canabarro a 2015-ös Lábán-díj után minimum kettőt lépett tovább a kísérletezés és a műfaji meghatározhatatlanság útján. Már rég nem CSAK tánc az, amit művelnek, hanem happening (?), performansz (?), lecture-performance (?) – lehet, hogy nem is kell meghatározni. Érdekes, új, felfedeznivaló világ, amely a táncon túllépve a nézők érzékelésével kísérletezik.

GroundFloor Group (Kolozsvár): Parental Ctrl     
2017. január 13. 20h
színház
Nagyterem

Koncert-előadás az Y generációról és szüleikről, a virtuálfüggőségről és valóságból való menekülésről, a generációk közti kötődések és szakadások elkerülhetetlenségéről. A rendezőt leginkább az alkotók felkavaró személyisége és a színházi nyelvezet közvetlensége foglalkoztatja. Identitás, quieer világ, menni, vagy maradni? Ezek a kérdések merülnek fel a fiatal csapat formabontó produkciójában.

Serafin Alvarez (SP), Karin Ferrari (AT), Szimán György (HU) performansz-előadások 
2017. január 13. 18h
performansz-előadás
Trafóklub

Három performansz-előadás, három fiktív séta, három fiatal képzőművésztől. Az előadók videojátékok virtuális terein, fiktív bolygók felszínén, sci-fi filmek végtelen folyosóin és popsztárok videoklipjeinek káprázatos világán keresztül kalauzolják a YouTube legmélyebb bugyraiba a nézőket.

Szimán György a YouTube-ot elárasztó walkthrough videók témáját és ehhez kapcsolódóan mások játszását online végigkövető gamerek közösségének világát járja körül performansz-előadásában. Serafin Alvarez meditatív hangulatú előadása során egy új, ismeretlen világot épít fel a játékok virtuális környezetéből és sci-fi filmekben szereplő helyszínek elemeiből. Karin Ferrari pedig egy átfogó, sajátos összeesküvés elméletet vázol fel, videóklipek okkult szempontok szerinti elemzéséből és a YouTube-on terjengő áltudományos elméletek felhasználásával.

Az esemény a 2017 januárja és áprilisa között megvalósuló Gondolat Plasztika című performansz-előadás sorozat része, mely második alkalommal kerül megrendezésre a Trafóban.

 

Minek a múlt? – történelem és írás
2017. január 14. 18h30
irodalmi beszélgetés
Kávézó

Az utóbbi évek egyik legfontosabb témájává vált a történelem újraírhatóságának kérdése. Kell-e újraírni, lehet-e? Vagy egyébként is mindig azt csináljuk, amikor újratárgyaljuk a múlt bizonyos eseményeit? Mihez kezdhetünk ’56-tal, ’89-cel, az ezredfordulóval? Számít-e a generációs nézőpont? A kérdés politikai és társadalmi vetületétől nem elzárkózva, ezúttal fiatal írókkal tárgyaljuk meg a témát.

Sorozatszerkesztő és beszélgetőtárs: Krusovszky Dénes

Ricsárdgír, Gustave Tiger, Újzenekar
2017. január 14. 20h
koncert
Nagyterem

A NEXT Fesztivál első zenés estje egyszerre elmélyülő időutazás és zsigeri-velőtrázó önmagunkból kifordulás: mintha a ’80-as évek süvöltő szelei söpörnének végig újra a fagyos budapesti utcákon. Mi változott harminc év alatt? A mondanivaló? A körülmények? A generáció? Változott egyáltalán bármi?

Egy abszurd szurdok groteszk teszkóparkolójában vad dadaista álmaikat szövögetik generációnk legkevésbé mintakövető zenekarai: a Ricsárdgír, az Újzenekar és a Gustave Tiger. Aki többre értékeli a komfortot, inkább maradjon otthon!

Gustave Tiger

videók: https://www.youtube.com/user/gustavetiger

zene: gustavetiger.bandcamp.com

fb: facebook.com/gustavetigerband

fotók: http://cargocollective.com/gustavetigerband/GALLERY

 

Ricsárdgír videók:

https://www.youtube.com/watch?v=iR9JFecNKak

https://www.youtube.com/watch?v=SgkreD0wbjE

Vadas Zsófia Tamara – Gryllus Ábris: Krund Ni Ovel
2017. január 15. 18h; 20h30
tánc
Stúdió

Fiktív szertartás egy olyan konkrét térben, amelynek minden alkotóeleme és hatása párbeszéd során jön létre. Az alkalmi rítus kiindulópontja a klisék és előítéletek értelmezése, tudatos megkérdőjelezése és transzformálása. Hogyan értelmezhető egy ilyen performatív szituációban a 21. századi példaképek világa hagyományként? Hogyan képezheti ennek a világnak az eszköztára egy transzcendens folyamat alapját? Milyen metamorfózison képes keresztülmenni Beyoncé Drunk in Love című száma egy analitikus, ízekre bontó dialógus során…?

trailer: https://vimeo.com/179829779

MOME Digital Craft Lab – Fazekas Veronika: Medial Jewelry
2017. január 15. 20h
performansz
Kávézó

Fazekas Veronika designer a kísérleti ékszerek és a fény kapcsolatát választotta 2016-os MOME-diplomamunkája témájául. Hogyan tud érvényesülni a fény ékszerek kontextusában? Különleges tulajdonságai milyen élményekkel gazdagíthatják az emberi testet és a testen viselt tárgyakat? Hogyan válhat egy mozdulat kiegészítőjeként a fizikai tér részévé? A MEDIAL JEWELRY térspecifikus performansz egy látványos és egyedi fúziós egység megteremtésére tesz kísérletet.

Előadók: ASZTALOS Dóra, GULYÁS Anna

Koreográfia: GULYÁS Anna
https://www.behance.net/veron_veron

smART! XTRA // Frekvenciák
2017. január 16. 19h
interaktív prezentáció
Trafóklub

Gryllus Ábris audiovizuális installációja Vadas Zsófia Tamarával közös Krund ni Ovel című performanszának egyik hipnotikus kulcsmotívumát értelmezi újra, az emberi viselkedésformák extrém és egészen hétköznapi mintázatainak vizsgálatával kiegészítve. Somló Dávid egy kollektív mozgás- és hangkoreográfia élőben születő kompozíciójának közös létrehozására invitál minket. A Connected Bodies biofeedback performansza pedig az érzelmek, az ösztönös arckifejezések és testi reakciók biológiai folyamatainak vizualizációjával kísérletezik egy agyszenzor segítségével… Ők szólalnak meg a smART! XTRA különkiadásában.

Meghívott résztvevők: SOMLÓ Dávid, GRYLLUS Ábris, VADAS Zsófia Tamara, HARSÁNYI Réka, SZŰCS Dóra Ida

Sorozatszerkesztő, beszélgetőtárs: KOVÁCS Andrea

http://davidsomlo.com/

http://harsanyireka.net/

https://connectedbodiesteam.wordpress.com/

K2 / Kárpáti-Fábián-Benkó: Dongó
2017. január 17. 18h
színház
Trafóklub

“- Ki vagyok én? A kibaszott Cápa vagyok, és takarodjatok, mert elharapom a torkotokat. Szálljatok ki az életemből. Te is, Dongó, életedben nem vívtál még igazi harcot bármiért. A saját életeteken kívűl semmi nincs, amiért ti éltek. Nekem van. Jézusom, veletek kéne kiállni? Gondolkozzatok már el! Ez egy közösség? Egy csapat, de komolyan?

– Hallod, Pöröly, ketten kezdtük, ketten is csináljuk végig…

– Azért lehet, hogy csörgök anyámnak, hogy a vacsorát az Uzsokiba hozza. Valami jó meleg húslevest hozzon. Jó meleg takaróval takarjanak be, a föld alatt geci hideg van. A babatakarómat adják rám. És valami szép, nagy lila-fehér csokrot akarok.

– Mi legyen a taktikánk? Egyet-egyet kapásból ki kéne ütni, amíg azon nevetgélnek, hogy csak ketten jövünk. Amíg ezen parádéznak, addig kettőt állba kell baszni egyből, és akkor már csak négyen vannak.

– Nyerni fogunk! Menni fog! Történelmet írhatunk.”

 

Cserepes Gyula: Selfy
2017. január 17. 20h
tánc
Nagyterem
A Selfy a tánc és a táncelőadások befogadásának hagyományos módját kérdőjelezi meg. Ebben a közelségben, ahol a nézőt szó szerint és átvitt értelemben is megérintheti az előadás, a szabadság és a hozzá való viszonyunk a kérdés. Egy önreflexió céljából létrehozott művészi térben előadó és néző egymáshoz nagyon közel, egyazon színpadon osztoznak, az élmény győz a narráció felett. Cserepes Gyula a transz és reprezentáció közötti vékony határmezsgyén táncol.

trailer: https://vimeo.com/170788597

A világ egy új generáció szemévelmozgóképes egyetemi szakok vizsgafilmjei

  1. január 18. 18:00 önreflexió / személyes múlt
  2. január 22. 18:00 otthon / haza / táj
  3. január 26. 20:00 coming of age

Film
Trafóklub

Négy budapesti egyetem: az ELTE, a Metropolitan, a MOME, és az SZFE* mozgóképes képzésein tanuló vagy végzett diákok animációs-, dokumentum- és rövidfilmjeiből válogattunk. Eltérő képzési rendszerek, különböző látásmódok, más-más megközelítés, de van-e közös bennük? Van-e köztük kommunikáció? Hogyan kerülnek párbeszédbe alkotások és alkotók?  A filmek után beszélgetéseket tartunk az alkotókkal és tanáraikkal.

Szerkesztő: Böjte Ágnes

Kálmán Eszter: A tó
2017. január 18. 20h
színház
Nagyterem
„.. Kálmánt nem igazán foglalkoztatja más ebben a kétszereplősre meghúzott kamaraműben, Bercsényi Péter bábszínész és Dányi Viktória táncos-koreográfus előadásában, mint hogy az általa kijelölt esztétikai koordináták között, a vizualitás, a tárgyak, a báb és az élő test gyakran valóban izgalmas párbeszédére, kölcsönhatására építve, azt és úgy ragadjon meg (és ki) A hattyúk tavából, pontosabban A hattyúk tava kapcsán, ami őt (túlnyomórészt) formailag inspirálja.” (Králl Csaba)

A báb és a tánc A hattyúk tava mesei motívumait is felhasználó előadás a báb, a tánc, a test, a tárgy, a változás és átváltozás színpadi lehetőségeivel játszva, egy asszociatív képeskönyv lapozgatására invitálja a nézőket.

https://www.youtube.com/watch?v=p4eZ36x2V_Q

A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta program keretében valósult meg.

Hattyú és görény? – irodalom és politika
2017. január 19. 18h30
irodalmi beszélgetés

Kávézó

MMA, KMTG, FISZ, JAK, mik ezek, és mit jelentenek? Irodalmi élet és politika egymásra hatása a legfiatalabb szerzőgeneráció szemével. Függetlenítheti-e magát egy induló író az irodalmi teret körbevevő politikai adottságoktól? Ha igen, miért nem? És milyen stratégiák léteznek arra, hogy ne veszítsék el az arcukat, már a pályakezdéssel?

Sorozatszerkesztő és beszélgetőtárs: Krusovszky Dénes

Mentőcsónak – „GYERE”: Szociopoly
2017. január 19. 19h30
színházi társasjáték
Nagyterem

Egy falu lakói – akiket a nézők személyesítenek meg – döntéseket hozhatnak. Akarnak-e feketén dolgozni, befizetik-e a villanyszámlát, fordulnak-e uzsoráshoz kölcsönért? Ha egy játékos szembesül azzal, hogy milyen alternatívák közül választhat az, aki szegény, hogy mire is elég a segély vagy a családi pótlék, akkor van esélyünk arra, hogy az intolerancia helyett a szolidaritás irányába forduljon.

A 10-15 nézőből álló csapatoknak (akik 4 tagú családokat – szülők és 2 gyermek – képviselnek) egy hónapig kell megélniük ezekből a forrásokból. A hónap napjait jelző táblán haladnak, miközben színészek mutatják be rövid jelenetek keretében a falu nevezetesebb lakóit: az uzsorást, a rendőrt, a polgármestert, akik közvetlenül meg is szólítják a nézőket. A nézőknek döntéseket kell hozniuk kiadásaikról és bevételeikről, de természetesen – akárcsak az életben –, a véletlen is befolyásoló tényezővé válik olykor.

Antré (N)extra / Valencia James: Between the World and Me
2017. január 20. 19h
tánc
Stúdió

„Kilenc éve, hogy Magyarországra költöztem, és Valenciából, a szenvedélyes táncosból és büszke barbadosiból néger lánnyá, két lábon járó csokoládévá, fekete Jézabellé váltam.”  Valencia James

A Between the World and Me (A Világ és Én köztem) című darab az alkotó reflexióit gyűjti egybe arról, milyen fehér közép-európai társadalomban afro-karibi származású nőként élni. Az előadás, melynek címét és kiindulópontját is az afroamerikai író, Ta-Nehisi Coates díjnyertes bestsellerje adta, rávilágít a sztereotípiákban rejlő dehumanizáló erőszakra.

Molnár Csaba: Eclipse
2017. január 20. 20h
tánc
Nagyterem

Molnár Csaba Eclipse-ében a bulizás egyszerre rítus és önkifejezés, érzelmeinket iskolázó közösségi élmény. Négy világot járt profi és tizenhárom frissen végzett, vagy még tanuló táncos vezeti be a közönséget egy képregényszerű világba, amely kísértetiesen hasonlít a budapesti éjszakára.

„Szemtelen, posztpunk/trancebarokk alkotás (már ha létezik ilyen): kikezdi a színházi művek ontológiai szabályait, megkérdőjelezi a koreográfiába beemelhető mozgás minőségét, és mindeközben pukkasztóan kérkedik is. Tobzódik a trashes-giccses diszharmóniában.” (Komjáthy Zsuzsanna, Színház.net)

„Úgy, ahogy van, állati jó. Érthető (vagy szubjektíven értelmezhető) és élvezhető. Reveláció.” (Kutszegi Csaba, Tánckritika)

Kelemen Kristóf: Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk
2017. január 21. 19h
dokumentumszínház
Trafóklub

Öt fiatal színész vallomása a színműről, pályakezdésről, önmaguk menedzseléséről, a konfrontálódás lehetőségeiről – megnevezve ismert tanárokat, igazgatókat és rendezőket.

Konkrétan, példákat felmutatva fogalmaz meg Kelemen Kristóf előadása olyan kérdéseket a pályakezdő színészek helyzetével kapcsolatban, amelyekről csak általánosságokat szoktunk hallani. A produkció a legendás, 1969-es színészvizsgából, a Közönséggyalázásból indul ki, amikor az akkori tanszékvezető, Ádám Ottó az előadás közben feldúltan távozott a nézőtérről. A személyes történetek és eredeti dokumentumok alapján készült előadásban az alkotók a múltról a jelenre ugranak, és elkezdenek a jelenlegi fiatal generáció küzdelmeiről beszélni – saját élményeiken, humoros, groteszk és drámai történeteiken keresztül.

Az előadás után beszélgetést tartunk az utánpótlás-nevelés fontosságáról.

 

Timothy and the Things: Schrödingerre várva     
2017. január 22. 20h
tánc
Nagyterem

„A Schrödingerre várvában alakváltó figurák, váratlanul elkanyarodó, megváltozó helyzetek sorakoznak előttünk. Megmutatkozás és megpillantás, közlés és észlelés örök párban. Fülöp és a színpadon játszó alkotótársai-táncosai szellemes, hajlékony és intenzív atmoszférát teremtő játékában alapvetés, hogy senki/semmi sem az, aminek/akinek látszik, ám ezt nem nyakatekert képekben és példázatokban ragadja meg, hanem fanyar helyzetekben tálalja.„ (Halász Tamás)

 

Dollár Papa Gyermekei: Gyermek
2017. január 23. 19h
színház
Stúdió

„A gyermekeknek egészséges felnevelkedésükhöz gondtalan gyermekkorra van szükségük. A világ szép. Nappal a nap süt, éjjel a csillagok ragyognak. A mezőn nyílnak a virágok és a bokrok között madár csicsereg. A felnőttek istenek; az apa felséges alak, aki mindent tud, és akit csak tisztelni lehet, az anya tündér. Ő gondoskodik mindannyiunkról. A gyermekeknek szükségük van erre a paradicsomra. Naponta találkozom emberekkel, akik összerogynak a lehetetlen érzelmi követelmények súlya alatt. Ez barbárság. Azt kívánnám. De nem tudom. Nem látom világosan ezt a kérdést, és ezért nem is akarok beszélni róla. De azt szeretném, hogy az embereket, hogy minket ne kényszerítsenek olyan szerepek eljátszására, amilyeneket nem akarunk eljátszani.” (Nóra)

Vaskakas Bábszínház – ESZME: Az időnk rövid története
2017. január 23. 20h
bábszínház

Trafóklub

Négy fiatal színész, négy aggastyánkorú báb, egy kutya, egy halott, egy küldetés. Egy hosszú út Budapesttől Velencéig, a jövőtől a múltig, a múlttól a jövőig.

A fiatal színészek jelenléte teremti meg a történet magját képező időskori paradoxont: a lélek még szárnyalna, az agy, a képzelet, a szellem még úgy működik, mint régen, de az öregedő test folyamatosan emlékezteti az embert az élet végére. Az öreg bábok és a fiatal mozgatók kapcsolata olyan bábszínházi formát képes megteremteni, amelyben az elmúlás fájdalma és az öregkori küzdelmekben rejlő bizarr humor egyaránt megjelenik.

 

Neked magas? – pop és kultúra
2017. január 26. 19h
irodalmi beszélgetés
Kávézó

Gyakran elhangzik, hogy átjárás van a magas- és a tömegkultúra között, hogy a műfaji határok eltolódtak, és változnak a befogadási stratégiák. A zsánerirodalom felemelkedése, az elitizmus bukása, a kultúra demokratizálódása, vagy az infantilis kultúrafogyasztás kora jött el? Fiatal írókat kérdezünk, hogy melyiknek örülnek, melyiktől félnek inkább?

Sorozatszerkesztő és beszélgetőtárs: Krusovszky Dénes

STEREO Akt/Boross Martin-Thury Gábor: Emlékek klinikája
2017. január 27. 20h
színház – PREMIER
Nagyterem

A Tiszta Szem eszménye nemrég még tudományos-fantasztikus képzelgésnek tűnt. Mára bebizonyítottuk, hogy nem csak egy fanatikus gyülekezet vagyunk. Szertefoszlottak a hiedelmek, és az állam támogatásának hála mindenki számára elérhetővé vált a szorongás nélküli élet. Felvirradt az új világ napja, amelyben mindenki hittel él.

Utópia-rémmese a modernkori agymosásról. Hogyan jut el a média és a politika azokhoz a „gyenge pontjainkhoz”, amin keresztül megvásárolhatóvá válunk? Hogyan működik a szándékos izoláció? Miért zárjuk el magunkat tényektől, információtól, más kultúráktól, és ami a legfontosabb: egymástól?

DART feat INFINIT.: Dopamine
2017. január 27. 22h30
záróbuli

Trafóklub

Új formátum az INFINIT.-tel, a budapesti, underground partyjaiból ismert zenei platformmal. Az előadás után buli hajnalig: dj-k, bár, zene és sok- sok szuper ember!

A Dopamine egy műfajilag meghatározhatatlan hybrid, zenés-táncos, produkciós event. Szinergia. Az az este folyamán, miközben a zenészek megalapozzák a hangulatot, akárcsak egy buliban, őrült táncos eventek bukkannak fel az emberek között, felett, alatt és így tovább. A résztvevő egyszerre száz százalékban részese és nézője is a történéseknek. Olyan színes-szagos kavalkád alakul, mely beindítja azokat a hormontermelődést gerjesztő folyamatokat, melyek magával ragadják és beléptetik az eseményekbe a nézőt. Mindenkiben zubogjon a DOPAMINE!+++