Tiszatáj 2022. november
Becsy András, Kiss Anna, Lázár Bence András, Máhr Gábor, Marno János, Szöllősy Mátyás, Vargha Bálint versei
P. Szabó Dénes, Ocsenás Péter Bence prózája
Vissza a jövőbe – Return To The Future / Darida Veronika írása
„Semmi sincsen egészen úgy” (Füst Milán)
Tandori Dezső verse Füst Milánnak
Beszélgetés Enyedi Ildikóval és Láng Imolával A feleségem története című filmről
Melhardt Gergő, Büky László tanulmányai
Diákmelléklet: Sághy Miklós tanulmánya Füst Milán regényéről és Enyedi Ildikó filmjéről
Marno János: Ballada; Ha hinni lehet; Szeptember végén / 3
P. Szabó Dénes: A macska neve: Froszja / 8
Kiss Anna: Csak a falvédő szarvasai / 14
Becsy András: [Marika Presszó] / 17
Lázár Bence András: Az maradok, akinek a nevét; Báb; Ne a szóközöket egy ismétlésben / 20
Máhr Gábor: csivecsovált / 23
Ocsenás Péter Bence: Toporzékolni, kiabálni, sírni / 24
Szöllősi Mátyás: Néma város; bukás / 26
Vargha Bálint: A menedzserjárás fiziognómiájáról; Árnyékoló / 28
Vissza a jövőbe – Return To The Future
Darida Veronika: Karanténnéző / 31
„Semmi sincsen egészen úgy” – A Füst-mű utóéletei
Tandori Dezső: Füst Milánnak / 37
A tétova óriás (Beszélgetés A feleségem története című filmről) / 38
Melhardt Gergő: „Én bohóc vagyok és szeretem a fölösleges dolgokat.” (Füst Milán politikai groteszkje, A sanda bohóc) / 50
Büky László: Füst Milán levelezésének álnevei és hátterük / 62
mérlegen
Kocziszky Éva: „Sötét szavak bűvöletében” (Borbély Szilárd: Bukolikatájban) / 72
Száz Pál: „Mnémoszüné, a sötét fényű” (Borbély Szilárd: Bukolikatájban) / 77
Vári György: Egy komoly könyv hosszú árnyékáról (Száz Pál: A tizedik kapu) / 81
Kelemen Zoltán: Kaláka (Lövétei Lázár László: Feketemunka) / 89
Pintér Viktória: Kéreghántó (Szávai Dorottya: A nyírfa kérge. Kánonok többszólamúsága – a kortárs magyar líráról és néhány előzményéről) / 95
Dobri Imre: Kánon és komparatisztika (A kánonok többszólamúsága kelet-közép-európai kontextusban) / 98
Radnai Dániel Szabolcs: Tű a szénakazalban (Szilágyi Márton: Az íróvá válás mikrotörténete a 19. század első felében. Lisznyai Kálmán és az „irodalmi gépezet”) / 101
művészet
Wehner Tibor: Honnan fúj a szél? (Csemniczky Zoltán szobrászművész kiállítása) / 105
Az utolsó oldalon
Szív Ernő: Kedves Bognár Péter / 108
Illusztrációk
Csemniczky Zoltán szobrászművész alkotásai a címlapon, a 30., 36., 71., 104. oldalon és a belső borítón.
Diákmelléklet 185.
A film befogadójának tehát ahhoz hasonlóan kell a színre vitt kapcsolat mozgatórugóit, titkait kikövetkeztetnie, mint amiképpen a kapitánynak a regényben a feleség cselekedeteinek okát kideríteni, meglelni. Az értelmezői munka megnyugtató végeredménye persze egyáltalán nem garantált, sőt, Störr kapitány feljegyzései ennek a folyamatnak a nagy nehézségeiről adtak számot.