2012. március

Aczél Géza, Macsovszky Péter, Markó Béla, Marno János, Eugenio Montale versei

Baróthy Zoltán, Csepregi János, Francesco Petrarca, Tandori Dezső prózája

Jakab Éva, Lengyel Réka, Szabó Tibor, Szörényi László tanulmánya

DIÁKMELLÉKLET
Térey János: Magyar Melancholia

Eugenio Montale: Falzett szólam (Falsetto) Szénási Ferenc fordítása

Markó Béla: Makedón vágy; Félúton; Nincs szüksége másra; Pró­teusz; Szembefordul; Úgyis egybetörnek

Baróthy Zoltán: A jelmeztervező önarcképe

Marno János: Azután; Mi másra; Hideg fény; Fényjelenség; Kész; Irányzatok; Hol

Aczél Géza: (szino)líra (torzószótár)

Pion István: Téged tanuljalak (családregény)

Macsovszky Péter: A fürdőszobát; Felmerülés; Rám pillant

Csepregi János: X. stáció (Irány a nagyváros)

Jódal Kálmán: Joy

Pál Sándor: Körút; Csarnokvíz; Mese; Térkép

Báger Gusztáv: Esti horizont

Tandori Dezső: Szellem és félálom (Részletek)

Zalán Magda: Római vakáció, 2011

Lengyel Réka: Petrarca, a morálfilozófus

Francesco Petrarca: A jó- és a balszerencse orvosságai

Jakab Éva: Purgatóriumi emlékmunka (Emlékezés és vezeklés az Isteni színjátékban)

Szörényi László: Arany László verses regénye, A délibábok hőse és az olasz szabadságharc

Szabó Tibor: Neorealista, dekadens vagy egzisztencialista? (Al­ber­to Moravia bírálata Cesare Pavese művészeté­ről)

mérleg

Mikola Gyöngyi: Neo Neusatz-ban (Jódal Kálmán: Agressiva)

Galántai László: Ma nincs melba (Tompa Andrea: A hóhér háza)

Boldog Zoltán: Rendszerváltástankönyv romantikával (Kiss Ottó A má­­sik ország című regényéről)

Ayhan Gökhan: „Csukott szemmel írj, mintha volna időd” (Schein Gá­bor: Éjszaka, utazás)

Dózsa Erzsébet: Kortalanul emberi (Vinkler László kiállítása a Reök-pa­lotában)

Váraljai Anna: „A hosszú, kanyargós út” (A vonal, mint belső ös­vény John Lennon rajzain)

Diákmelléklet

Térey János: Magyar Melancholia (Úton Berzsenyihez)