Tiszatájonline | 2016. november 30.

Inside Men

Az Inside Men (Nae-bu-ja-deul, 2015) középpontjában az egész országot megrengető korrupciós botrány áll, amelybe ügyészeken és bűnözőkön kívül belekeveredik egy prominens újságíró, egy cégvezető és egy elnökjelölt is. Vagyis e harmadik rendezésével Woo Min-ho az alvilág, a politika és a nagyvállalati lobbi gusztustalan összefonódását mutatja be: szívességek, kéz kezet mos, dekadencia, pénz, hazugságok tonnaszámra… – RUSZNYÁK CSABA KRITIKÁJA

Mifelénk főleg közép-európai, posztszovjet és balkáni országok vonatkozásában olvasni hatalmi visszaélésekről, Dél-Korea meg amúgy is viszonylag keveset szerepel a hírekben. Az országot azonban az utóbbi években egymás után rázták meg a korrupciós botrányok – Lee Wan-koo miniszterelnök mindössze két hónapja foglalta el az irodáját, amikor megvesztegetési vádak miatt lemondott, miután egy öngyilkos iparmágnás gyanúba keverte őt a búcsúlevelével. Egyéb homályos és kiábrándító ügyeknek köszönhetően egy tavalyi felmérés szerint a dél-koreaiak 70%-a nem bízik a kormányában. A filmvilág pedig, mint mindig, reagált a helyzetre.

Az Inside Men (Nae-bu-ja-deul, 2015) középpontjában az egész országot megrengető korrupciós botrány áll, amelybe ügyészeken és bűnözőkön kívül belekeveredik egy prominens újságíró, egy cégvezető és egy elnökjelölt is. Vagyis e harmadik rendezésével Woo Min-ho az alvilág, a politika és a nagyvállalati lobbi gusztustalan összefonódását mutatja be: szívességek, kéz kezet mos, dekadencia, pénz, hazugságok tonnaszámra.

És mivel dél-koreai filmről van szó, nem egyszerűen egy korrupciós drámát kapunk – bár eleinte kétségkívül úgy tűnik, mintha arról lenne szó. Aztán azonban átmegy bűnthrillerbe, kacérkodik az akciófilm műfajával, és végül egy ügyész meg egy gengszter viszonyának ábrázolásával térdig gázol a szellemes beszólásokkal teli buddy-cop zsánerébe.

És mint a legjobb dél-koreai filmekben, a műfajok és a stílusok közti átmenet itt is elegáns és magától értetődőn természetes.

A két évet felölelő sztori középpontjában egy felső politikai körökkel is közvetett kapcsolatban álló, ám összességében piti, Ahn nevű gengszter (Lee Byung-hun) áll, aki rossz embereket fenyeget meg rossz dokumentumokkal, és a hatalmasságok visszavágnak: lefűrészelik a kezét, hogy ezen túl mindig tudja, hol a helye. Közben egy Woo nevű ügyész (Cho Seung-woo) szakmája csúcsára törne, de ismertségek, kapcsolatok híján nehezen megy az előrejutás – elhatározza hát, hogy felhasználja Ahnt a felső politikai és gazdasági köröket rothasztó korrupció lebuktatására.

A bő két órás film nevek, helyszínek és események tornádójaként sodorja magával a kissé zavarodott nézőt – alaposan oda kell figyelni, ha lépést akarunk tartani a szereplők és mellékszálak áradatával, de erőfeszítéseink meghálálják magukat. Mert amikor Woo végez a felvezetéssel, a hatalmas, száraz korrupciós tablóba akció, komédia és thriller színeit keveri, és a film hihetetlen lendülettel, szinte folyamatos csavarokkal és temérdek izgalmas jelenettel lódul előre.

Az Inside Men szíve és lelke a játékidő múlásával a gengszter és az ügyész kapcsolata lesz: ahogy kényszerű, egymáshoz ellenségesen viszonyuló szövetségesekből lassan barátokká, afféle „furcsa párrá” nőnek, kellemes kontrasztként szolgálnak ellenségeiknek a pénz, a hatalom és a szex háromszögében meghatározott, az alattuk lévőket kizsákmányoló véd- és dacszövetségéhez képest.

A szépen felépített, gondosan kiszámított sztorit kiváló produkciós értékek támogatják: a lüktető elektronikus zene, a gyönyörű, elegáns képi világ, a kontrasztokra erősen építő, noiros megvilágítások, a kiegyensúlyozott vágás és a színvonalas alakítások mind a dél-koreai filmkészítés tíz-tizenöt évvel ezelőtti aranykorát idézik, amikor olyan remekművek kerültek ki az országból, mint az Oldboy vagy a Keserédes élet. Az Inside Men annak bizonyítéka, hogy ha ez az aranykor el is múlt, az utóhatásai még mindig érezhetőek.

Rusznyák Csaba

inside-men-watch-movie-full-hd-free-online-downloadNae-bu-ja-deul (2015)

Rendező: Min-ho Woo

Szereplők:  Byung-hun Lee, Seung-woo Cho, Yun-shik Baek, Kyeong-yeong Lee