08.17.
| Ismét Fekete Zaj Fesztivál Mátrafüreden >>>
09.04.
| Budapesti Klasszikus Film Maraton >>>
08.17.
| Szentendrén látható először együtt hazánkban a Söndörgő és az Amsterdam Klezmer Band >>>
08.16.
| Az ötödik Malomfesztiválon minden több lesz >>>
08.10.
| MAMŰ Galéria – A véletlen >>>
08.08.
| Vass Tibor El, Kondor, pláza című önálló kiállítása – Nyílt, ti, tok című csoportos kiállítás >>>
08.07.
| Magyar műemlékek restaurálási folyamatait mutatja be a Teleki László Alapítvány legújabb kiállítása >>>
08.03.
| Hazánk legmenőbb független társulatai a szegedi THEALTER vendégei >>>
08.03.
| Legéndy Jácint performansza a ZegZugban DJ ANDONE estjén >>>
08.02.
| Változó terek – A Duna menti térség történeti térképeken 1650-1800 >>>
07.30.
| Erdélyi hét a Gyulai Várszínházban >>>
08.07.
| Ismét pályázatot hirdet a Kortárs folyóirat >>>
08.06.
| Hamarabb kezdődik a Szegedi Szabadtéri 2019-esévada >>>
07.25.
| Szőcs Petra első nagyjátékfilmje a Velencei Filmfesztiválon >>>
07.22.
| Újabb díjat nyert a Virágvölgy >>>
07.14.
| A Pannon Filharmonikusok évadzárása >>>
06.22.
| Júliusi kiállítások a Deák17 Galériában >>>
06.21.
| Elkezdődtek a Rómeó és Júlia próbái >>>
06.20.
| Megjelent a Black Nail Cabaret új videoklipje >>>
06.08.
| Itt vannak az Év Gyerekkönyvei >>>
06.04.
| Könyvhét – Géczi János: Sziget, este hét és hét tíz között (versciklus, 2015–2017) >>>
06.03.
| Könyvhét – Kálnay Adél: Tündérhajszál (Foglalkozz velem!) >>>

Kortárs makedón költők
Krusovszky Dénes, Malárburk József, Tolnai Ottó, Alice Walker prózája
Janáky Marianna drámája
Baka István levelezéséből
Holokauszt – Csend – Beszéd – Emlékezet – Üzenet (Goldmann Márta, Jablonczay Tímea, Kelemen Zoltán, Máté-Tóth András, Szőke Dávid Sándor, Turai Gabriella, Wéber Péter)
Nátyi Róbert Endre Béla kiállításáról

>>>

BESZÁMOLÓ A TAPASZTALATOKRÓL
A Madrid szívében található múzeum hármas legfőbb csúcsának tekinthető Prado (a Thyssen-Bornemissza, illetve a Reina Sofia mellett) a kezdetektől a mai napig töretlen presztízzsel bír a klasszikus művészeti intézmények között. Tekintve, hogy a 2017-2018-as tanév tavaszi félévét Erasmus hallgatóként Madridban töltöm… – KISS ENIKŐ BESZÁMOLÓJA

>>>

VIII. THEALTER U21 plusz kisfesztivál
2018.05.18 - tiszatáj

VIII. THEALTER U21 plusz kisfesztivál

  1. május 22-27., Szeged

ALTERRA – Régi Zsinagóga (Szeged, Hajnóczy u. 12.)

 

2018. május 22. kedd, 19.30

Mengele törpéi

A Kaposvári Egyetem másodéves színművész hallgatóinak vizsgaelőadása

Előadják:

Ovics Perla: Trill Beatrix

Ovics Avraham: Pálóczi Bence

Ovics Mordecháj: Urbán Richárd

Ovics Elisabeth: Rosznáky Varga Emma

Ovics Frida: Szabó Dorottya

Ovics Franciska: Kelecsényi Panna

Ovics Rózsika: Támadi Anita

Ovics Lea: Dura Veronika

Ovics Árjé: Nagy Péter

dr. Mengele: Zayzon Zsolt / Réczei Tamás

További szereplő: Kovács Martin / Varga Ádám

 

Díszlet- és jelmeztervező: Mátravölgyi Ákos

Rendező: Réczei Tamás

Osztályfőnök: Cseke Péter

 

1869-ben a Máramarosban megszületett a törpe testalkatú Ovics Eizik Simon, akinek később hét liliputi gyermeke lett. A gyerekek a húszas-harmincas években szórakoztató zenés előadásaikkal rendkívüli sikereket arattak. A ragyogás azonban 1944-ig tartott, a zsidó közösséggel együtt őket is Auschwitz-Birkenauba deportálták. Ők lettek Josef Mengele kedvenc foglyai, az ő hét kis törpéje. Senki sem bánthatta őket a haláltáborban. Kivételezettek lettek, és ragaszkodni kezdtek Mengele doktorhoz.

Az előadás Jehuda Koren és Eilat Negev Lélekben óriások voltunk c. könyve alapján készült.

A máramarosi Ovics család és Dina Gottliebova – Mengele portérfestője – történetét kevesen ismerik Magyarországon. A Mengele törpéi olyan eseményeket dolgoz fel, amelyek 2011-ig teljesen ismeretlenek voltak mindenki számára.

„A hallgatók a rendszerint egyik idősíkból a másikba váltó cselekmény megjelenítése közben nemcsak a már említett sokoldalúkarakter-ábrázolásból vizsgáznak jelesre, hanem sokféle előadói készségükről is tanúbizonyságot tesznek: énekelnek, zenélnek, különböző atmoszférát, hangulatot teremtenek, melyekben a drámaiság mellett az abszurd humor is markáns hangsúlyt kap.”  (Kutszegi Csaba: Kis emberek nagy sorsa, kutszelistilus.hu)

http://kutszelistilus.hu/szinhaz/roviden/534-kutszegi-csaba-kis-emberek-nagy-sorsa

www.mk.ke.hu

www.facebook.com/Cseke-oszt%C3%A1ly-Kaposv%C3%A1r-270454240094834/

Fotó: Walter Péter

 

 

2018. május 23. szerda, 19.30

Székely János: Caligula helytartója

Dráma három képben, epilógussal

A Kaposvári Egyetem negyedéves színművész hallgatóinak vizsgaelőadása

Szereplők:

Petronius, Caligula szíriai helytartója: Törő Gergely Zsolt

Barakiás, a jeruzsálemi templom fõpapja: Bera Márk / Bánföldi Szilárd

Decius, Caligula állandó követe: Takaró Kristóf / Mucsi Kristóf

Lucius , Petronius segédtisztje: Bergendi Barnabás / Krupp Bence

Probus, egy másik segédtiszt, germán: Arató Ármin Artúr / Rábaközi Gergő

I. Agrippa, Palesztina királya: Rábaközi Gergő / Arató Ármin Artúr

Júdás, zsidó politikus: Krupp Bence / Bergendi Barnabás

 

Zene: Ujláb Gábor

Fény: Horváth Gábor

Díszlet- és jelmeztervező: Mucsi Balázs

Osztályvezető: Eperjes Károly

Rendezte: Benkó Bence és Fábián Péter

 

„Mert hallod-e, zsidó, mert hallod-e, egy premisszád hamis. Egész beszédedet arra építetted, hogy van örök, igaz Úr, aki nektek, zsidóknak ilyen meg ilyen feltételekkel ilyen meg ilyen jövőt ígér. Csakhogy ez nem igaz. Te nálam is sokkal jobban tudod, hogy nincs ilyen isten. Nincsen, zsidó. Csak hitetekben él. Csak bennetek van – idekint sehol. Mondjuk ki, most, a legvégső szorultság perceiben, mondjuk ki valahára, hogy nincs, hogy nincs. Úgy nincs, mint Juppiter. Úgy nincs, ahogy az egész Panteon nincs. Minden további következtetés, mely rája épít: látszat és csalás. A templom, ahol ő lakik: üres. Bármit be lehet abba vinni, bármit, s marad, mi volt: egy lakatlan terem a lakatlan égbolt alatt. Lehetetlened oktalan. És kérlek, eszerint szíts békét vagy háborút.”

A produkció az osztály vizsgaelőadásaként született, rendezője a k2 Színház rendezőpárosa, Benkó Bence és Fábián Péter, és tavaly tavasszal elnyerte a Magyar Művészeti Akadémia díját a Kecskeméten megrendezett SZÍN-TÁR-on, azaz a Színművészeti Egyetemek Találkozóján. A szereposztás különleges, ugyanis mindig az előadás előtt fél órával derül ki, hogy kik milyen szerepet játszanak aznap – a színház amúgy is a pillanat művészete, de így aztán végképp nincs két egyforma előadás.

„Nincsenek üresjáratok. Semmi cécó. A néző igényesen összerakott, érzelmekkel és indulatokkal dúsan szőtt, temperamentumos színházat kap.” (Bozóky Balázs: Semmi cécó, Pótszékfoglaló)

https://www.potszekfoglalo.hu/2017/06/11/semmi-ceco/

www.mk.ke.hu

www.facebook.com/caligulavizsgaeloadas

 

 

2018. május 24. csütörtök, 19.30.

Manna Produkció: Radioaktív

monodráma Marie Curie élete alapján

Előadja: Gyöngy Zsuzsa

Látvány: Kovács Dániel Ambrus

Dramaturg: Bíró Bence

Jelmez: Tóth Hajnalka

Fény: Böröcz Ádám

Hang: Somorjai Márton

Rendező: Kovács Dániel Ambrus

Külön köszönet: Radnóti Katalin

 

„Mélyen tisztelt Madame Curie,

ne nevessen ki, amiért anélkül írok Önnek, hogy lenne bármi okos mondanivalóm. De annyira felháborít, ahogy Önnel bánnak, hogy muszáj valahogy hangot adnom az érzéseimnek. Meggyőződésem, hogy Ön következetesen figyelmen kívül hagyja ezeket a barmokat. Meg kell mondjam, csodálom az intellektusát, motiváltságát és becsületességét, és szerencsésnek tartom magam, hogy megismerhettem Önt Brüsszelben. Igazi öröm, hogy olyan személyiségek vannak köztünk, mint Ön vagy Langevin, akikkel kiváltságos dolog kapcsolatba kerülni. Ha pedig ezek a barmok továbbra is Önnel lesznek elfoglalva, ne olvassa azt a moslékot, hanem hagyja meg azoknak a nyomorultaknak, akiknek fabrikálták.

Baráti üdvözlettel,

A. Einstein.”

 

Marie Curie, a nő, az anya, a tudós, akit a tudomány történetében egyedülállóan kétszeres Nobel-díjjal tüntettek ki, egyszer a kémia, egyszer pedig a fizika területén. A Sorbonne első női professzora, aki férje halála után átvette katedráját és pontosan ugyanott folytatta az óráját, ahol a tragikus balesetben elhunyt Pierre Curie abbahagyta.

Milyen nő is lehetett ő? Hogyan volt minderre képes? Különleges érzékenységét hogyan leplezte zárkózottságával, munka iránti elkötelezettségével úgy, hogy közben olyan eredményeket ért el, amelyek megváltoztatták a fizika és kémia addigi álláspontját az anyagokkal kapcsolatban?

Nő. Anya. Tudós.

Marie Curie – akár a tudomány, akár a magánélet felől nézzük – úttörő személyiség volt, története pedig sok szempontból a századforduló és a 20. század története.

www.mannaprodukcio.hu

www.facebook.com/MannaProdukcio

Tréler: https://www.facebook.com/MannaProdukcio/videos/1904286936311825/

 

2018. május 25. péntek, 19.30

k2 Színház: Antigoné

Egy Kreónokon átívelő történet

Játsszák: Borsányi Dániel, Piti Emőke, Viktor Balázs

Rendezőasszisztens: Mészáros Csilla

Produkciós vezető: Erdélyi Adrienn

Rendező: Fábián Péter

 

„… vagy vegyük például az irodalom órát. Hozok egy szabályt. Mondjuk azt, hogy aki nem jegyzetel, egyest kap. Erre valaki fogja magát, és nem jegyzetel, csak, hogy engem bosszantson. Vagy hogy ő legyen a legmenőbb az osztályban, mert mer nekem ellentmondani. Vagy mert elvei vannak, mint Antigonénak. Mégis mit kéne tennem az ilyennel? Megsimogatni a buksiját, és azt mondani: ügyes vagy? Másnap már senki sem jegyzetelne, én meg foghatnám a fejem, hogy mire mentem a nagy liberalizmusommal. Ismeritek ezt a szót? Mindegy. Elveszíteném a tekintélyem. Márpedig csak akkor tudom nektek tisztességesen leadni az Antigonét, ha hallgattok rám. Úgyhogy hallgassatok. Mindenki jegyzetel, és akkor jóban leszünk. Ha nem, egyes. Ilyen egyszerű. Kérdés? Helyes. Akkor folytassuk!”

„Mivel teljesen a jelenbe helyeztük, beszélhetünk aktualizálásról az Antigoné esetében. Sőt igazság szerint ez az előadás inkább egy Antigoné-parafrázis, egy közös gondolkodás eredménye az eredeti mű problematikájáról. Aszerint írtunk, improvizáltunk a szöveghez, illetve variáltuk azt, hogy mire akarjuk helyezni a hangsúlyt. A cselekményt sem hagytuk sértetlenül, csak azt a részét használtuk fel, ami eredeti célunkat szolgálta: az autoritás és az egyén viszonyának vizsgálatát.” (k2: „Mindig lehet újat mondani és sohasem” – interjú Benkó Bencével és Fábián Péterrel, szinhaz.hu)

http://szinhaz.hu/2017/10/12/k2_mindig_lehet_ujat_mondani_es_sohasem

 

„Úgy dolgozták fel az Antigonét egy magyaróra keretében – nagymértékben az eredeti szöveget felhasználva –, hogy az Antigoné-Kreón konfliktust egybeszőtték a diktatórikus tanár és a lázadó diáklány összeütközésével, átélhetően modellálva zsarnokság és kiszolgáltatottság körülményeit. Fábián Péter rendezte, Borsányi Dániel, Piti Emőke és Viktor Balázs játsszák. Le voltam nyűgözve, fel voltam villanyozva.”  (Stuber Andrea naplója, 2017. október 1.)

http://www.stuberandrea.hu/materials/HUN/naplo_2017_okt.htm

 

www.k2szinhaz.hu

www.facebook.com/k2szinhaz

 

 

2018. május 26. szombat, 18.00

Örkény Színház: Diggerdrájver

Az előadás szövegét Diggerdriver blogjának felhasználásával szerkesztette: Bagossy László és Epres Attila

Szereplők:

Diggerdriver: Epres Attila

Feleség: Horváth Boglárka

Gyerek: Rees Attila

Dramaturg: Ari-Nagy Barbara

Díszlet: Bagossy Levente

Jelmez: Frank Mónika

Az előadásban elhangzó zene: SoNaR (www.sonarmusic.hu)

A rendező munkatársa: Érdi Ariadne, Tóth Péter, Szabó Julcsi

Rendező: Bagossy László

 

„Nehézgépkezelő vagyok. Közérthetőbben: markológépes. Itt Londonban: digger driver.

A nyelvtudásom alig haladja meg az alapfokot. Nem szerencsét próbálni jöttem, hanem jövőt biztosítani a nyolcéves gyerekemnek, és tisztességes fizetést találni magamnak. Elvegetálhattam volna a hátralévő életemet a nyugdíjig, végül is biztos állásom volt. A szakmában elértem a csúcsra. Aztán ahogy teltek az évek, egyre kevesebb jutott a bevásárlókosárba és egyre többet kellett fizetni érte, az országra meg valami olyan kilátástalanság és letargia telepedett, hogy szabályosan fojtogatott.

Amikor az ember elhagyja a hazáját, az olyan, mint amikor elválik attól a nőtől, akinek elrebegte a „boldogító igen”-t, aztán a válás után valahogy egy hülye kurva lett. Vannak jó válások, és örök-harag válások. Aztán ugye szeretjük magunkat a válás után kihasznált, átvert áldozatnak tekinteni és szeretjük ezt mindenkinek elmesélni…”

 

„Ott is vannak átverések, ott sem kolbászból van a kerítés, de a legfontosabb, hogy dolgozz, és akkor megbecsülnek. Röviden: Anglia egy élhető ország. És ahogy sorolja az angol oktatási rendszer pozitívumait, vagy az anyagi biztonságot, mégis felrémlik mindig egy jó kis sztori, egy nosztalgikus kép Magyarországról. Az itteni barátokról, a régi időkről, vagy éppen a hajdani iskoláról. Epres Attila múltba révedő tekintetéből egy lezárt korszak néz vissza ránk, ő pedig torokszorítóan emlékezik, milyen is volt Magyarországon élni, akkor régen, amikor még a magyarok nem voltak fásultak, és megélni is könnyebb volt.” (Cassiope: Gazdasági bevándorló menni Anglia, Ványa bácsi)

http://vanyabacsi.blog.hu/2015/05/12/diggerdrajver

A Diggerdrájvert Az év negyven legfontosabb előadása közé választotta 2016-ban a 7 óra 7 színházi portál.

www.orkenyszinhaz.hu

Tréler: https://www.youtube.com/watch?v=dGnJ9pvwbqU

 

 

2018. május 27. vasárnap, 19.30

Horváth Mihály Gimnázium 11. d osztály (Szentes): Na most akkor

Alkotó-előadók: az osztály

Rendező: Szebeni Zoltán

 

Célunk, hogy olyan témákkal foglalkozzunk, olyan témákat vigyünk színpadra, amelyek a mindennapjaink állandó problémái, olyan kérdések, amelyekre nem tudjuk a választ, legfeljebb sejtjük. Pl. fiúk és lányok, nemi identitás, testkép, média és egyéb közhelyek.

Namostakkor feminizmus, genderfluid, transzvesztita, leszbikus, metroszexuális, hetero, homoszexuális stb. Mi van?

Az irodalmi-drámai tagozatos osztály előadása arany minősítést nyert az ODE (Országos Diákszínjátszó Egyesület) regionális döntőjén, ezzel elnyerve a jogot a részvételre a miskolci I. Országos Diákszínházi Fesztiválon, ahol a Legjobb Csapat díját nyerték el. Az áprilisi Nemes Feszten, a középfokú színházművészeti képzést nyújtó intézmények találkozóján az előadás elnyerte a fesztivál fődíját. A zsűri tagjai Csáki Judit kritikus, Horváth Csaba koreográfus, rendező és Nagy Norbert színész, koreográfus voltak.

„Na most akkor mondjátok meg, nagyokosok, mi legyen?” – teszik fel a szentesi fiatalok. Identitáskeresés, pubertáskori kérdések, komoly témák merülnek fel az egyébként jó hangulatú, szépen ritmizált, sok humorral operáló előadásban. Bravúros teljesítmény a játszóktól, hogy a majd 50 perces előadásban végig a színen vannak, szinte sohasem mennek takarásba. (…) A szépen építkező jeleneteket folyamatosan nagy váltások törték meg. Bármikor, amikor a néző túlságosan elveszett volna egy-egy komoly gondolatba, jól működő poénokkal és gegekkel törték meg az előadás menetét. A gyors tempó és energikus játék ellenére a néző kapott időt lecsendesedni néhány nagyon személyes monológ idejére. Én rendkívül szerettem a különböző mozgásokkal, táncokkal és zenékkel kialakított „buli jeleneteket”, melyek funkciójukon kívül mutatták, hogy a játszók mennyire szeretik az előadást és fontos nekik, amit csinálnak.” (Fekete Balázs)

www.hmg.hu

 

Jegyár: 1200 Ft, diákigazolvánnyal 1000 Ft

 

****************************

Bővebb információ és jegyvásárlási tudnivalók:

MASZK Egyesület (Szeged)

30/9959229

maszk@maszk.hu

www.maszk.hu

www.facebook.com/alterra.regi.zsinagoga

www.facebook.com/thealter

A MASZK Egyesület támogatói: Szeged MJV Önkormányzata, Emberi Erőforrások Minisztériuma, Nemzeti Kulturális Alap, Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft., Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft.

 Műsorváltozás lehetséges.



2018.08.18 - tiszatáj

BESZÁMOLÓ A MALOMFESZTIVÁLRÓL
Sátor, napfelkelte, kakasszó, nehézkés ébredés. Következzen a Malomfesztivál második – esős – napjáról szóló beszámoló, ahogyan azt “elsőmalmozó” tudósítónk látta. – VARGA RÉKA BESZÁMOLÓJA 

>>>
2018.08.17 - tiszatáj

BESZÁMOLÓ A MALOMFESZTIVÁLRÓL
Ötödik alkalommal nyitotta meg képzeletbeli kapuját a szerbiai falu, Orom és a határában elterülő Malomfesztivál. Az első nap eseményeibe „elsőmalmozó” tudósítónk szemén keresztül tekinthetnek be. – VARGA RÉKA BESZÁMOLÓJA

>>>
2018.08.16 - tiszatáj

BRECHT ÉS SHAKESPEARE A THEALTER HATODIK ÉS HETEDIK NAPJÁN
A Thealteren bemutatott előadások közül kettő is több ízben bizonyította, hogy az alkotók életkora és a színházi hierarchiában elfoglalt státuszuk egyáltalán nincs egyenes arányban előadásaik esztétikai minőségével. Azaz sosem jelenthet kiindulási alapot, hogy egy adott előadás alkotója évtizedek óta a pályán van, avagy éppen a színművészeti végzős hallgatója… – FRITZ GERGELY KRITIKÁJA

>>>
2018.08.16 - tiszatáj

BESZÉLGETÉS ZUZANA KIZÁKOVÁVAL
Ahhoz, hogy egy fesztiválon minden flottul menjen, a folyamatokat a legapróbb részletekig meg kell tervezni. A Malomfesztiválon viszont nem csak színpadot, de közösséget is építenek. A fesztivál szellemiségéről  Zuzana Kizákovával, produkciós menedzserrel beszélgettünk… – SZUTORISZ SZABOLCS INTERJÚJA

>>>
2018.08.14 - tiszatáj

A THEALTER ÖTÖDIK NAPJA
Három megtekintésre érdemes előadás szerepelt egymás után a programban. Elsőként délután hatkor a k2 társulatának A Cenci-ház című előadása volt látható a régi zsinagógában, ezt követte Kokan Mladenović Felhő a nadrágban című rendezése a Kisszínházban, hogy aztán a kitartó közönség újra a Hajnóczy utcában találja magát a színművészetisek Az éjszaka a nappal anyja című produkcióján… – FRITZ GERGELY KRITIKÁJA

>>>
2018.08.13 - tiszatáj

SOLTIS LAJOS SZÍNHÁZ
A celldömölki társulat olyan üdén robbant be a Thealter Fesztiválba, mint pár éve a K2 Színház. Biztos nem véletlen, hogy egymásra találtak, közös produkciójukat látva a napnál világosabb, hogy értik egymást… – IBOS ÉVA KRITIKÁJA

>>>
2018.08.10 - tiszatáj

IMPULZUSMORZSÁK A THEALTER ELSŐ NÉGY NAPJÁRÓL
Elkezdődött, s a vége felé közelít a tíznapos a 28. Thealter Szegeden. Amelynek erejét és népszerűségét jól mutatja, hogy a finoman szólva sem nézőcsalogató kánikula ellenére mind az esténként szaunává avanzsáló régi zsinagóga, mind a kellemesen befülledő Horváth Mihály utcai Kisszínház is megtelik a szegedi, vagy a fesztivál miatt Szegedre érkezett publikummal… – FRITZ GERGELY BESZÁMOLÓJA

>>>
2018.08.06 - tiszatáj

NYÁR
Noha Kirill Szerebrennyikov legújabb filmje beilleszthető volna a témáját politikai szemszögből vizsgáló szerzői darabok közé, a Nyár egyszerre laktatóan könnyed és rendkívül fajsúlyos alkotás. Bizonyos rétegeit akár fogyaszthatónak is nevezhetnénk, ha aztán a játékidő második felét nem uralná el a borongósabb tónus, az egyre jobban moralizáló hangvétel. Az idei Cannes-i Filmfesztiválon debütáló zenés ballada csaknem észrevétlen az itthoni mozikban, pedig meglepetésmozi… – SZABÓ ÁDÁM KRITIKÁJA

>>>
 
 
 
 
 
 
 
 
Könyvajánló
Könyvhét - Géczi János: Sziget, este hét és hét tíz között (versciklus, 2015–2017)Könyvhét - Kálnay Adél: Tündérhajszál (Foglalkozz velem!)Könyvhét - Jenei Gyula: Mindig más (az emlékezet versei)Könyvhét - Hogyan legyél mesterlövész? (A kortárs szerb irodalom antológiája)Lanczkor Gábor: Tájsebzett SzínházFried István: Túl jól fest holtan (A soknevű [madár]felügyelő Nat Roid-regényeket ír)Észlelési gyakorlatok (Kortárs horvát költészet és rövidpróza)Seregi Tamás: Művészet és esztétikaTandori Dezső: A szomszéd banánhalZalán Tibor: Revizorr (Gogol-mentőöv a barbár reneszánsz idején)Demény Péter: Portrévázlatok  a magyar irodalombólSzlováknak lenni csodás…kabai lóránt: semmi színPetőcz András: A megvénhedt IstenTandori Dezső: Szellem és félálomTandori Dezső: A Rossz Reménység FokaJász Attila: Fürdőkádból a tengerBíró-Balogh Tamás: TollvonásokBaka István: Műfordítások III.Csiki László: A kaptárOlasz Sándor: Magány és társaság közöttSághy Miklós: A fény retorikájaPéter László: Olvassuk Juhász Gyulát!Fried István: Magyar irodalom(történet)Tandori Dezső: Csodakedd, rémszerdaSándor Iván–Féner Tamás: Hamlet visszanézSzepesi Attila: IstenporKálnay Adél: Hamvadó idő