Semmi nincs a helyén
ROYAL CHRISTMAS GALA SARAH BRIGHTMANNEL
Már akkor éreztem, hogy baj lesz, amikor szembesültem vele, hogy alig látni valamit a színpadból, eleve teljesen sötét minden, és hiába a fények, most azok sem segítenek. Baj az valóban volt a budapesti Royal Christmas Galán, de a látvány volt a legkevesebb, az igazi probléma inkább az, hogy a néző leginkább egyetlen kérdést tehetett fel magának, amikor nem sokkal este 11 óra előtt hazaindult az Arénából: ez mégis mi volt? – GERA MÁRTON KRITIKÁJA
ROYAL CHRISTMAS GALA SARAH BRIGHTMANNEL
Már akkor éreztem, hogy baj lesz, amikor szembesültem vele, hogy alig látni valamit a színpadból, eleve teljesen sötét minden, és hiába a fények, most azok sem segítenek. Baj az valóban volt a budapesti Royal Christmas Galán, de a látvány volt a legkevesebb, az igazi probléma inkább az, hogy a néző leginkább egyetlen kérdést tehetett fel magának, amikor nem sokkal este 11 óra előtt hazaindult az Arénából: ez mégis mi volt?
Persze, karácsonyi gáláról van szó, és ebből kifolyólag nyilván nem is olyan magasak az elvárások, karácsonyi dalokra vágyunk, meg az érzésre, hogy most majd megkönnyebbül a lelkünk, nyugodtan tudunk készülni az ünnepekre, bár az ember mégiscsak meghökken, amikor olvassa, hogy elvileg ez számít „a világ egyik legnépszerűbb és leglátványosabb karácsonyi show-jának”, ami biztosan így van, még ha én egészen mást is tapasztaltam. A benyomás inkább az, hogy a Gregorian énekegyüttes és Sarah Brightman közös haknijának egyik állomása volt ez, mindenféle koncepció és tematika nélkül.
Persze, a kötelező kellékek így is megvoltak: a Gregorian vezetője megdicsérte Budapestet, mondott pár szót magyarul, és mindenkivel tudatta, hogy szívesen vannak itt. Ez pedig nagyon örvendetes, csak a zenei teljesítményt nem találtam sehol. Kijöttek a színpadra az együttes tagjai, rejtélyes, kapucnis köpenyben, majd énekeltek ezt-azt, ám nagyjából olyan színvonalon, mintha valami iskolai gálán volnánk. Mondjuk, lehet, hogy tévedek, és egy iskolai előadáson jobban lehet látni mindent, mert a mostani koncert alatt csupán azt láttam, hogy énekesek mozognak a sötét színpadon, és olykor gyertyák ereszkednek feléjük felülről.
Szerencsére megjelent Mario Frangoulis görög tenor is, aki, ha nem is mentette meg az estét, legalább megmutatta, hogy van azért hang a színpadon, még ha az a Jingle Bellsben manifesztálódik is. A másik megmentőt Fernando Varelának hívják, Puerto Ricóról jött, és vélhetőleg ebből fakadt, hogy néhány másodperc erejéig elkezdte énekelni a Despacitót, ami lehet, hogy rettentően humoros volt, viszont mégiscsak rámutatott az egész este koncepciótlanságára. Aztán elénekelte a Nessun dormát, amiről megint nem tudom, mennyi köze van egy karácsonyi gálához, de legalább szépen szólt, betöltötte a teret, és annyira már nem is érdekelt, hogy nem látom az előadót, mivel a hang rendben volt.
De sajnos nem ezzel ért véget a gála, mert hát a második rész Sarah Brightmanről szólt, és jött is Sarah Brightman, szép ruhában, koronával a fején, csak a hangok nem voltak a helyükön. Ha azt mondom, hogy rossz volt az egész, akkor még nagyon finom voltam: a magas hangokkal egyáltalán nem sikerült megbirkóznia, és persze, a részlet Az operaház fantomjából rendben volt, de hát ez ne legyen már jelentős pozitívum, elvégre Sarah Brightman majdnem minden koncertjén előjön ez a musicalrészlet, volt ideje gyakorolni. És jöhetett neki írt szám, karácsonyi sláger, a helyzet minden esetben az volt: Sarah Brightman sajnos hamisan hatott. A Time to Say Goodbye persze szépen szólt, de ez nem tartott tovább öt percnél, miközben az este két és fél órás volt, és összességében elég kellemetlen élmény.
Gera Márton
Royal Christmas Gala
Sarah Brightmannel
2017. december 20.
Papp László Sportaréna